Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Szkoła Podstawowa w Karczmiskach

WSPOMNIENIA Z GÓR ŚWIĘTOKRZYSKICH

Utworzono dnia 31.05.2023

W autobusie  pani przewodniczka opowiadała nam różne informacje na temat miejscowości przez które przejeżdżaliśmy. Gdy dotarliśmy do celu- do miejscowości Świętej Katarzyny, zaczęliśmy się wspinać na Łysicę, która ma 614 m. n.p.m. Na początku wspinaczki był strumyczek, zaraz po nim była studzienka do której wrzucało się pieniądze na szczęście. Pani Ewa opowiadała nam związaną z nią legendę oraz dopowiedział jako ciekawostkę, że woda w tej studzience nigdy nie zamarza. Widzieliśmy też kapliczkę. Wspinaczka była dla niektórych bardzo trudna. Po wejściu na szczyt prawie każdy zrobił sobie pieczątkę z czarownicą. Przy schodzeniu było łatwiej, ale było ślisko wiec wiele osób się przewróciło- na szczęście obyło się bez obrażeń. Następnie pojechaliśmy na obiad do restauracji „Pod Zamkiem” w Chęcinach. Był przepyszny, zjedliśmy ze smakiem. Po sytym obiedzie  pojechaliśmy do Centrum Nauki Leonardo da Vinci – to jedyne takie miejsce w Polsce, gdzie cała ekspozycja skupia się na zdrowym oraz dobrze funkcjonującym organizmie ludzkim oraz jego otoczeniu. Za pomocą ciekawego urządzenia mogliśmy sprawdzić  np. ile wody jest w naszym organizmie. Potem pojechaliśmy do Jaskini Raj, klasa podzieliła sie na dwie grupy. Pierwsza grupa zobaczyła tam nietoperza i jadowitego pająka, a druga grupa tylko pająka. Pan przewodnik zgasił światła i opowiadał, że do takiej ciemności nie da się przyzwyczaić, czego sami mogliśmy doświadczyć.